onsdag 23. november 2011

Hekla flettehjerter

Dei her var noe eg bare måtte prøve og har imponert meg selv med og oversette den fra engelsk til norsk først.
Det er første gang eg har gjort. :D
*Stolt*
Og når eg først var i gang så bare raste eg over og heklet mange på en kveld. Før eg viste ordet av det så var der 12 av dei her i korgen min. Har en nummer 13 også, som egentlig er nummer 1. Den første eg heklet og sydde sammen i en raser fart. Var alt for ivrig til og gjøre den ferdig og få se hvordan den ble. Sydde den sammen men var ikke helt fornøyd - så etter mye om og med så tok eg den opp og ødela den litt. Men kom frem til at eg ikke skulle sy sammen hele hjerte bare fra der flettemønsteret begynner. Da fikk eg den som eg ville - da lignet den helt på slike papirflette hjerter som barna lager på skolen.



Dei her fant eg på Ravelry - Valentine Basket Wave sachet
Mine er heklet i Bomul sport fra Gjestal. Hvert hjerte veger 15-16g og har i alt brukt 200g.
Dei her søte hjertene skal få prøve seg i Pinnekroken sin utfordringsblogg, denne gangen venter me på julen hos Pinnekroken. ;) 

3 kommentarer:

  1. Så tøffe og fine dei var. Du er super flink. Tenk å oversette fra engelsk også. Det har eg store problem med

    SvarSlett
  2. Takk for at du bidrar i utfordringen.

    Marthe
    -Pinnekroken-

    SvarSlett