torsdag 20. desember 2012

Min første Marius

Men eg er ikke så sikker på at det blir så mange flere - i allefall ikke med isatte armer. For det var grusomt å få til. Eg endte opp med å be om hjelp av min manns farmor som også sendte den videre. Men til slutt kom armene på HELDIGVIS.

Jenta som skal ha den er like gammel som mi jente (11år) men hu bestilte den i 14år. Etter litt underøskelse så ble til det str xs-s som kun hadde 10 masker mer på bolen og 2cm lengre armer. For hu ville jo også at genseren skulle kunne brues lengst muligt. Så då får eg bare håpe at genseren får mange leveår.

Da eg var "heilt feridg" og skulle sy i armer såg eg at eg hadde gjort ein feil på armen - eg hadde hoppet over mange omganger. Så da var det å ta opp og strikke armen på ny (etter første del på mønsteret) Syns eg ser litt for godt overgangen mellom omgangens begynnelse og slutt, om noen har tips til meg der hvordan den kan gjøres mindre synlig så tar eg i mot det med stort takk. :)


(armene får nesten over hendene og bolen går rett nedenfor rumpa, men så ba hu som den litt stror slik at den kunne brukse i mange år) Ikke noe bra bilde - kamera er ødelagt så mobilen får være godt nok.

3 kommentarer:

  1. Montering er aldri gøy.... Men genseren ble kjempefin :)
    Ønsker deg en riktig god jul!

    SvarSlett
  2. Eg har planer om å kjøpe meg symaskin og lære emg og montere neste år. Gruer litt, men eg bør utvide horisonten hehe.
    Den ser kjempefin ut. Da vil eg få ønske deg og familien ei kjempefin julhelg. juleklem fra meg

    SvarSlett
  3. Takk Berit. Med litt hjelp ble den bra. God jul til deg også.

    Du klarer nok det meste Greta, tviler eg ikke på ;) Ei kjempe fin jul til deg og dine også vennen. God tur også!

    SvarSlett