fredag 16. august 2013

Veldig klar for første skoledag

Da var hverdagen i gang igjen. Og det syns eg er bare godt.
Har hatt mange fine sløve dager på terrasen i sommer - i år har me hatt ein fantastisk sommer her i Sveio, men tror ikke me har vore så aleine om ein fin sommer. Fått inntrykket av mye fint vær over heile vårt langstrakte land.

Eg har strikket og heklet heile sommer, men ikke mye som er ferdigstilt. Som vanligt.

Noe er nesten ferdig - som Veronicas "førsteskoledag-kjole" den ble dessverre ikke klar. :(
Litt trist, men den kommer snart og den blir nok flittig brukt kjenner me jenta rett.

Men ein liten ting har eg å vise frem sammen med mine minste som var veldig klar for oppstart i går.
1.klasse jenta mi og to store gutter som var kjempe klar for å begynne på stor avdeling i barnehagen.


Eg har strikket penal til førsteklasse jenta mi - Penal blir ikke brukt stort mye det første året (skolen har skrivesaker og div på skolen til dei) så eit stort til 200-300kr syns eg blei litt i mestelaget. Me har og mange slike doble og andre penal liggende i lekekasser og skuffer som dei to første jentene mine ikke har brukt stort mye.
Så tanken blei at dette "penalet" kan bli til "toalettveske" når det ikke trenger å være med i sekken mer.

Oppskrift : "datt ut av hodet mitt"
Garn : safir (tovet)
Garnforbruk : 75g

4 kommentarer:

  1. Stolte barn på sin første skoledag i førsteklasse og barnehage stor avdeling. Tenk kor fort tida går. Her starter skolene på mandag tror eg. Følger ikkje heilt med på slikt lengre. Blir spennde å sjå kjolen du nesten er ferdig med og alt anna du holder på med. No må eg ile tilbake til all jobben min. Haq ei duper duper helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei igjen Greta. Ja tenk at sommerferien er slutt - de 2 mnd gikk fort. I gang igjen med denne uferdige kjolen så blir ikke så lenge til nå ;) Ha ei kjempe fin helg du og. Klem.

      Slett
  2. Her var det noen forventningsfulle barn, herlig :)
    Flott pennal også, her kan hun ha mange skatter.
    Ha en flott fredagskveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for besøket Berit - rart du skulle si "skatter" for hjem kom hu med kongler og "gull" steiner som hun kaller det i penalet sitt. Hu er ein samler som drar med seg mye rart hjem.
      Ei god helg til deg også - klem fra sveio.

      Slett