torsdag 17. januar 2013

Frekk elg lue

Min mann kom hjem med en trist nyhet om at Pac Man luens han var blitt borte på jobb. Han hadde glemt den på ett bygg, men når han kom tilbake så var den BORTE. Den har heller aldrig dukket opp i ettertid.
Han kan da ikke gå uten lue, for her har det vore veldig kladt i det siste. Ned i 11 minus har me hatt. Og han er jo ein mann som liker å være ut og tutle på med sitt så riktig utstyrt må han være. Eg var ikke sikker på hva type lue eg skulle strikke til han med det første. Men så kom mi mor med sine gamle ukeblader og i hjemmet nr3 var der ett bilag med strikkeoppskrifter i. I den var det ei "Frekk elg pute" og der fant eg mønsteret eg skulle ha.


Så var det og finne ut hvordan den skulle trylles til lue. Litt telling av mønster og ei lue for trang - strikket opp til hodet til elgen - så var det enda litt mer telling og sette i gang igjen. Til slutt ble lua slik.


Garn : Silja
Oppskrift : Hjemmet nr3 2013
Garnforbruk: ca 100g

Da kan eg ta fatt på denne igjen som eg strikket på før nyheten om min lueløse mann kom.


2 kommentarer: