mandag 28. januar 2013

Monsterbukse #5

Det er etterhvert blitt eit par av desse populære monsterbuksene. Eg har til nå strikka til mine 4 minste barn, noen er gått videre i arv til søsken og ei blei jo strikke på oppdrag. Har ein plan om å strikka to til, men om det blir nå på denne tida av vinteren eller om eg venter til høsten får tida vise.




Ikke alltid det er så kjekt å sitte å strikke det samme ettehverandre, så når eg startet på buksen til Mathias så måtte eg tenke ut ett mønster som ikke var likt buksen til Elias. Buksene endte opp med og bli veldig ulike, det syns eg var veldig kjekt. Men favoritten ble Mathias sin bukse, den ble veldig unik.




To veldig fornøyde gutter som gikk i barnehagen i dag - etter ei heil uke på hver sin sofa med høg feber så tror eg dei har godt av å leke med vennene sine igjen.


Garn: Silja
oppskrift: samme som Elias si bukse men mønsteret er mitt (kun traktoren eg har hentet ut av ett allers blad)
Garnmengde : 220g



Legger med bilde av mine andre monsterbukser og, for til nå er det strikket 5stk.






3 kommentarer:

  1. Heisann her var det mange fine bukser :) Litt av en jobb du har gjort her!
    Disse monsterbuksene er superfine og poppulære.

    SvarSlett
  2. ikkje vanskelig å få ungene til å bruke strikkabukse, når dei er så tøffe som desse og den siste var jo kalrt tøffst. Men den var ganske så tøff den til Elias også. Skjønner dei er stolte gutter i barnehagen i dag. Du kan vere godt fornøgd med deg sjølv vennen

    SvarSlett
  3. Takk Berit. Liker å jobbe med så kjekke prosjekt.

    Sant nok Greta. Ikke vanskelig å få dei til å bruke ull her. Mathias venta uten noe mas - han fikk se fremgangen hver dag. Var sikkert ein trøst at Elias ikke brukte sin så mye siden dei låg syke.

    SvarSlett