torsdag 9. august 2012

Mine aller første sokker!

Vel eg strikka noen spiral sokker i fjor, men altså mine aller første sokker med hæl kan en vel sei då.
Når eg begynte å strikka for mange år siden så prøvde eg meg på noen sokker med lite hell... Eg likte godt hva min mor sa "ein blir ikke varm på beina av dei der nei" det var hull og dei var løse og sikkert noe mer.
Så ble ikke prøvd mer enn ett par ganger og sånn blei det. I forbannelse sa at eg aldrig skulle strikke ein sokk til. *ler*

Min mann er stor bruker av "labber" , han bruker dei hele året. Vår, sommer, vinter og høst. Og han har spurt meg mange ganger om eg ikke kan strikka sokkar til han. Men eg har bare skylt på at eg har så mye å strikke til ungane og tanteungane så har ikke tid til sånn.
Vel eg kan vel ikke skylla på det for alltid heller og satte i gang med dessa sokkane. Og det blei plutselig 3 par sokkar før eg gav meg. Var kjekt og endelig få det til.
100gram garn til hver par. Som gjør at eg har strikket opp 6101 gram med garn til nå i år. Og ikke mye er kjøpt inn heller så dette året skal garnlageret få kjenne på slankngen ja!!



Og her skal dere få ein sniktitt på noe eg har begynt på nå : Bursdagsgave! :)


Nydelige farger!

1 kommentar:

  1. No når du har knekt sokkekoden, blir det nok mye sokker etter kvart. så flotte dei var da. Vart nok glad mannen ihuset no ja :D. Spennde med dei julegavene der. Fargane er flotte

    SvarSlett