søndag 5. februar 2012

Rødhette er klar til karneval

Nå er det jo midt i beste karnevals tid og mine barn gleder seg også til og kle seg ut. 
For Hanne var det en enkel sak å bestemme seg for hva hun skulle kle seg ut som. 
Rødhette
Ideen kom da vi mamman satt og surfet på nettet - rettere sagt Ravelry. 
Da eg opnet Fairytale Hooded Cape var Hanne kjapp og sa hu kunne 
tenke seg den slik at hun kunne være Rødhette på karnevallet. 
Den såg enkel nok ut med tanken på andre ting eg sitter og strikker og hekler på, 
fant noe garn i garnlageret og satte i gang. 
Litt mer vrien denne engelseke oppskriften enn den andre eg prøvde meg på, 
men det var vel heller at eg ville ikke ta meg så god tid til og gå gjennom 
oppskriften for mange ganger. Ville ha hetten ferdig raskt så til slutt bare heklet 
eg den som det falt meg inn. 

Og slik ble min Rødhette 

Hetten er heklet i gullgarn fra spar kjøp 400g - heklenår 6. 


Frøken Hanner er så klar for karneval nå.

1 kommentar:

  1. For ei skjønn rødhette. virkelig flott Hanne og stilig rødhette antrekk. du er no flink da. Marianne

    SvarSlett