onsdag 8. februar 2012

Ullgensere til barnehage guttene

Eg har igjen ein del prosjekter på gang samtidig, 
men nå er det endelig noe som er ferdig
De her genserene skulle være julegave til guttene, men eg 
klarte ikke og fullføre dei i tide. Men endelig er dei montert og klar til bruk. 
Trøsten fikk være at dei enda kunne brukes lenge barnehagen. 
Det gjør godt med ein god ullgenser under regntøyet selv når det er blitt vår. 
Dei skulle bare hatt ei ullbukse til hver også. Meeeen... 



Begge to måtte ha genseren på mens dei spiste frokost - var veldig stas. 

Genserne er strkket i Blånisse garn - oppskriften er fra Blåfell2 filmen 
som gikk på kino før jul. 
Dei var ikke typisk nisse gensere, og eg likte blåfargene godt. 
Så eg nølte ikke en gang, bare grabbet til meg garn og hjem og satte i gang.
Det er brukt 430g til hver genser (dobbelt garn) 



Så det var på tide og bli ferdig - guttene kaller dei for Hei Ho gensere. 
I fra blåfjell sangen (jul i blåfjell på nrk)  Hei Ho må denne dagen bli god, klingeli hei, 
klingeli hi. Hei Ho. Går dei å synge.
Nesten som det er litt julestemning her i dag. hehe.

1 kommentar:

  1. Så tøff dei var. Skjønner att dei ville ha dei på med ein gong. så store dei har blitt. Skikkelige tøffinger. det er vel bare å strikke bukser også det. Ikkje så mye å montere der. Ha ein fin dag. No kom sola for 10 min så eg må flytte meg ellers vert det for varmt. klem

    SvarSlett